Άγχος και εφηβεία

  • Με ποιο τρόπο μπορούμε να μετατρέψουμε το άγχος μας σε δημιουργικό;

 

Το άγχος σε μικρό ή μεγάλο βαθμό υπάρχει στις ζωές όλων μας, με πιο τρόπο όμως θα γίνει σημιουργικό εξαρτάται αοό την αντιμετώπισή μας.

  • Εστιάστε σε 1 πράγμα την φορά: εάν για παράδειγμα έχετε αρκετέ υποχρεώσεις θέστε ένα πλάνο και ξεκινήστε με κάθε μια από αυτές με μια πρωτεραιότητα.
  • Βάλτε την φυσική άσκηση στη ζωή σας: η άσκηση είναι γνωστό πως έχει θεραπευτικές ιδιότητες καθώς αποσυμφωρεί σώμα και πνεύμα, μειώνει τα επίπεδα του άγχους, βοηθά στις γνωστικές ικανότητες, ενώ διαθέτει περισσότερη ευεξία και ενέργεια.
  • Βάλτε στο πρόγραμμά σας ένα διάλλειμα: εάν η καθημερινότητά σας είναι αρκετά απαιτητική με πολλές δραστηριότητες και αρκετά πιεστικό πρόγραμμα, τότε σίγουρα χρειάζεται να προσθέσετε κάποια διαλλείματα στην ημέρα σας. Πιο συγκεκριμένα μπορείτε να έχετε λίγα λεπτά πριν από κάθε δραστηριότητας, καθώς μερικά ολιγόλεπτα διάλλειμα μέσα στην ημέρα μπορεί να βοηθήσουν στην μείωση του άγχους και την καλύτερη αποτελεσματικότητα.
  • Ζήτα βοήθεια: εάν νιώθετε έντονη πίεση ή στρες στην ημέρα σας και παράλληλα δεν είναι έύκολο να το διαχειριστείτε, μη δυστάσετε να απευθυνθείτε σε κάποιον ψυχολόγο ο οποίος μπορεί να σας συμβουλεύσει κατάλληλα και σύμφωνα με τις δικές σας ανάγκες.

 

  • Τι πρέπει να κάνουμε για να μη μας νοιάζει η γνώμη των άλλων;

Μια παγίδα στην οποία συχνά πέφτουμε είναι πως δίνουμε τον χώρο στα σχόλια και τη γνώμη των άλλων.

Είναι πολύ σημαντικό να συμβουλευόμαστ και να εμπιστευόμαστε τη γνώμη των σημαντικών ατόμων στη ζωή μας που γνωρίζουμε πως θέλουντο καλό μας, όταν όμως υπάρχουν σχόλια αρνητικά που μας κάνουν να μην αισθανόμαστε ωραία είναι σίγουρο πως δε χρειάζεται να δίνουμε χώρο στη ζωή μας σε αυτά. Άλλωστε μια γνώμη για ναέχει βάση είναι σημαντικό να προέρχεται από άτομα που νοιάζονται για εμάς και να έχει θετικό χαρακτήρα.

Την επόμενη φορά που θα έρθετε σε δύσκολη θέση με κάποια σχόλια, κάντε τις εξής ερωτήσεις στον εαυτό σας:

  • Αυτό το άτομο είναι σημαντικό για εμένα;
  • Η άποψη αυτή ισχύει;
  • Το πιστεύω εγώ για εμένα αυτό;
  • Είναι μια αντικειμενική άποψη ή η προσωπική γνώμη ενός ατόμου;
  • Πόσοι πιστεύουν το ίδιο για εμένα;

 

 

  • Για ποια προβλήματα τελικά αξίζει να αγχωνόμαστε;

Όπως συζητήσαμε και παραπάνω, το άγχος σε ένα βαθμό υπάρχει στις ζωές όλων. Στο βαθμό που δεν επηρεάζει σημαντικά τη ζωή μας και την καθημερινότητά μας, είναι υγιές.

΄Ετσι λοιπόν υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί να μας αγχώσουν πχ: κάποιε εξετάσεις, μια σκέψη για την υγεία μας, η υγεία των δικών μας ανθρώπων, οι σχολικές μας επιδόσεις, μια παράσταση, μια ομιλία σε κοινό.

Όλοι οι λόγοι όμως, αρκούν εάν μπορούμε να ελέγξουμε και να διαχειριστούμε το αίσθημα του άγχους, χωρίς να μας επηρεάζει σημαντικά.

 

 

  • Πότε καταλαβαίνουμε ότι το άγχος έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας και ποιος είναι ο κατάλληλος τρόπος να το αντιμετωπίσουμε;

 

Ο καθένας μπορεί να βιώσει περιόδους άγχους και στρες, ιδιαίτερα όταν καλείται να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις. Το άγχος σαν συναίσθημα προέρχεται απο μια οργανική αντίδραση όπου παράγει υψηλά επίπεδα κορτιζόλης, αδρεναλίνης και ντοπαμίνης, ορμονών δηλαδή του άγχους που έχουν σαν αποτέλεσμα στη συνέχεια να ενεργοποιούνται και κάποιες σωματικές αντιδράσεις.

Τα σημάδια που χρειάζεται να προσέξετε:

  • Υπερβολική αγωνία και ανησυχία, όταν δηλαδή παρατηρούμε πως ανησυχούμε ακόμη και σε καταστάσεις που δεν παιτούν τόση ένταση
  • Κόπωση
  • Δυσκολία συγκέντρωσηςς
  • Δυσκολίες στον ύπνο
  • Φοβίες
  • Κοινωνική απομόνωση

 

Τι μπορείτε να κάνετε:

  • Όταν κάποιος βιώνει έντονο στρες, μια πολύ χρήσιμη επιλογή είναι να κάνει κάτι ώστε να τον απασχολήσει συνειδητά και να του αποσπάσει την προσοχή, προκειμένου να διαχειριστεί αυτό που του προκαλεί δυσφορία
  • Κάτι εξίσου βοηθητικό είναι οι ασκήσεις με τις αναπνοές
  • Βάλτε περισσότερο την άσκηση στη ζωή σας και στην καθημερινότητά σας
  • Περάστε χρόνο με αγαπημένα πρόσωπα, πηγαίντε μια βόλτα ή κάντε μια σύντομη και ευχάριστη συζήτηση μαζί τους

 

Τέλος, μπορεί η ψυχοθεραπεία να βοηθήσει αποτελεσματικά το άτομο που αισθάνεται άγχος και στρές στην καθημερινότητά του, καθώς επικεντρώνετε στις σκέψεις και το συναίσθημα και με τον κατάλληλο τρόπο σύμφωνα με το κάθε άτομο προσπαθεί να το διαχειριστεί, ώστε να έχετε μια καλύτερη σχέση με τον εαυτό σας απαλλαγμένοι από όσες δυσκολίες προκύπτουν στην καθημερινότητά σας λόγω αυτού.

 

 

 

Αγγελική Καβαλλιεράτου

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας / Ψυχολόγος BSc

Κλινική & Κοινοτική Ψυχολόγος MSc

Ειδικευόμενη Συστημική Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια

Μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία και Ψυχολογία Εφήβων

Αγγελική Καβαλλιεράτου
Άρθρα δημιουργήθηκαν 256

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω