Επιτυγχάνωντας ισορροπία στη ζωή μας

Έχουμε μιλήσει αρκετά για την ισορροπία στη ζωή μας και όλοι λίγο-πολύ προσπαθούμε να την διατηρούμε σε ένα καλό επίπεδο!

Τι είναι όμως αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε για να έχουμε μία ουσιαστικά ισορροπημένη ζωή αλλά και ψυχική υγεία;

  1. Χρειάζεται όλοι στη ζωή μας να υιοθετήσουμε το «ακριβώς όσο πρέπει»: Αυτό σημαίνει πως χρειάζεται ότι κάνουμε ή ότι έχουμε στη ζωή μας, να υπάρχει στο βαθμό που μας κάνει ευτυχισμένους χωρίς υπερβολή. Ένα απλό παράδειγμα θα μπορούσε να είναι πώς το να φάμε ένα γλυκό μπορεί να μας γεμίσει εκείνη τη στιγμή χαρά, χωρίς να χρειάζεται όμως να φάμε μία ολόκληρη τούρτα, γιατί αυτό θα ήταν μία υπερβολή και σίγουρα δεν θα έφερνε ισορροπία.
  2. Φυσικός χώρος: Η συνειδητή ισορροπία καθιστά και την τακτοποίηση. Το σπίτι σας τότε θα γίνει ένα πιο γαλήνιο μέρος και θα μπορείτε να απολαμβάνετε πολύ καλύτερα τις στιγμές μέσα σε αυτό.
  3. Πνευματικός χώρος: Εστιάστε κάθε φορά στα συναισθήματά σας μέσα από διάφορες καταστάσεις. Όταν δώσετε μεγαλύτερη βαρύτητα στα θετικά που υπάρχουν στην ζωή σας, τότε θα μπορέσετε με μεγαλύτερη αποδοχή να αντιμετωπίσετε τα πιο δύσκολα και δυσάρεστα, ενώ παράλληλα να είστε και πιο ουσιαστικά ικανοποιημένοι κι ευτυχισμένοι με όλα τα θετικά.
  4. Η αίσθηση του ανήκειν στις σχέσεις: Οι σχέσεις μας λένε πως είναι ο καθρέφτης της ψυχικής μας κατάστασης και ισορροπίας, αλλά είναι κι εκείνες που έχουν και τη μεγαλύτερη σημασία για αυτή. Απολαύστε περισσότερο την σχέση με τους αγαπημένους σας ανθρώπους, προσφέρετε για αυτή και ελάτε πιο κοντά με όσους εκτιμάτε και θα θέλετε στη ζωή σας αυτό θα σας βοηθήσει να νιώσετε στην πραγματικότητα ότι μπορείτε να ανήκετε κάπου επί της ουσίας.
  5. Διατροφή και υγεία: Μάθετε να μαγειρεύετε, αλλά και να τρέφεστε με χρήσιμες και θρεπτικές ουσίες που βοηθούν στην υγεία σας, αλλά και την διάθεσή σας, δημιουργήστε ώρες μες στην ημέρα και στιγμές στην καθημερινότητά σας όπου θα απολαμβάνετε το γεύμα σας, αλλά μην ξεχνάτε χωρίς υπερβολές, γιατί η ισορροπία είναι αυτή που θα σας κάνει να μπορείτε να το απολαύσετε περισσότερο.
  6. Υγεία και ευεξία: Ανακαλύπτει την φυσική άσκηση και καθιέρωση της τη ζωή σας από το να βγείτε στη φύση και να σκεφτείτε εκεί μέχρι να απολαύσετε ένα περίπατο με το σκύλο σας ή με την οικογένειά σας. Βάλτε στην ζωή σας περισσότερες στιγμές στην ύπαιθρο και στη φύση και απολαύστε το να βρίσκεστε εκεί. Άλλωστε ευτυχία και ισορροπία στη ζωή βιώνεται σε αυτές τις μικρές στιγμές ηρεμίας και Ευδαιμονίας στην καθημερινότητα που είμαστε σε θέση να απολαύσουμε!
  7. Κοινωνικές σχέσεις και φιλίες: Ελάτε κοντά με ανθρώπους που αγαπάτε με κάθε τρόπο που είναι δυνατόν και μέχρι εκεί που αισθάνεστε εσείς καλά με αυτό. Επικοινωνήστε ουσιαστικά και ειλικρινά, μάθετε να ακούτε αλλά και να εμπιστεύεστε άτομα που θεωρείτε σημαντικά στην ζωή σας. Έχει φανεί άλλωστε από πολλές έρευνες πως μία ουσιαστική επικοινωνία με ένα άτομο που νιώθουμε καλά με αυτό μπορεί να είναι πολύ ευεργετική για την υγεία αλλά και για την ευτυχία που μπορεί να σταθούμε! Αφιερώστε συγκεκριμένες στιγμές και ώρες που θα μιλάτε με τους φίλους, θα μοιράζεστε διάφορες στιγμές, όπως να δείτε μία σειρά από κοινού ή και να μοιραστείτε τα νέα σας μαζί τους.
  8. Η σχέση με τα παιδιά σας: Ενώ έχουμε μιλήσει για τα όρια δεν έχουμε εστιάσει τόσο στην ισορροπία, σύμφωνα με αυτή τα παιδιά μπορούν να νιώθουν ασφάλεια με την φροντίδα των γονιών τους όταν αυτή υπάρχει σε ένα ισορροπημένο και σταθερό επίπεδο. Είναι προφανές πως η υπερβολική φροντίδα είναι επιβλαβής, αλλά και αντίστοιχα η ελάχιστη φροντίδα μπορεί να βιωθεί κι αυτή αρνητικά. Ίσως είναι καθησυχαστικό για τους γονείς να γνωρίζουν πως δε χρειάζεται καν να είναι τέλειοι, αλλά αληθινοί και να μπορέσουν μέσα από τη δική τους διαχείριση να περάσουν νέα μηνύματα στα παιδιά τους, άλλωστε το ιδανικό είναι και ανέφικτο!

 

Να θυμάστε πως η ευτυχία δεν βρίσκεται στην υπερβολή αντίθετως, στην απλότητα και στην ισορροπία που χρειάζεται όλοι να εντάξουμε σε κάθε επίπεδο της ζωής μας.

 

Αγγελική Καβαλλιεράτου
Ψυχολόγος / Συστημική Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια
MSc Κλινική & Κοινοτική Ψυχολόγος
Μετ. Παιδοψυχολογίας & Ψυχολογίας Εφήβων

Άρθρα δημιουργήθηκαν 256

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω