Η αποτελεσματική επικοινωνία.

Πολλές φορές ο τρόπος που επικοινωνείτε με τους γύρω σας γίνεται μηχανικά χωρίς να ακούτε ουσιαστικά τον άλλον και χωρίς να εκφράζετε τα θέλω σας, γ’ αυτό πολλές φορές οδηγήστε σε διαφωνίες και συγκρούσεις.

Αυτό συμβαίνει γιατί τις περισσότερες φορές όταν σας μιλάει κάποιος δεν τον ακούτε ουσιαστικά, ενώ περιμένετε να απαντήσετε.

Είναι λοιπόν, σημαντικό όταν επικοινωνείτε με έναν άνθρωπο να μπορείτε να καταλάβετε τι νιώθει και τι θέλετε.

  • Το πρώτο που χρειάζεται να προσέχετε είναι το ερέθισμα. Στην κάθε περίπτωση δηλαδή, να δίνετε σημασία στο τι πραγματικά έχει συμβεί και τι ερμηνεία δίνετε εσείς.
  • Στη συνέχεια να παρατηρείτε το συναίσθημά σας. Δηλαδή, τι νιώθετε για ότι συνέβη και τι πραγματικά θα θέλατε.
  • Και τέλος, την αντίδρασή σας, είτε προς τον εαυτό σας είτε και στους άλλους, πως αντιμετωπίζετε δηλαδή το γεγονός.

Σημαντικό είναι αφού παρατηρήσετε τα παραπάνω να μπορείτε να εκφράσετε με σωστό τρόπο ότι νιώθετε και αυτό που χρειάζεστε από τους άλλους. Και έπειτα, να εκφράσετε αυτό που θέλετε, δίνοντας όμως χώρο στον άλλον να σας εκφράσει και τις δικές του σκέψεις.

Πρέπει να δείχνετε κατανόηση και να μπορείτε να αντιληφθείτε τι χρειάζεται και τι νιώθει ο άλλος, αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την ενεργητική ακρόαση. Ακούγοντας, δηλαδή τους άλλους και προσπαθώντας να καταλάβετε, χωρίς να τον διακόπτετε, όσο σας μιλάει.

Έχοντας λοιπόν εκφράσει όσα νιώθετε και έχοντας ακούσει και τις επιθυμίες του άλλου, τότε μόνο θα καταφέρετε να επικοινωνήσετε με τον τρόπο που επιθυμείτε.

 

Αγγελική Καβαλλιεράτου

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας / Ψυχολόγος BSc

Κλινική & Κοινοτική Ψυχολόγος MSc

Ειδικευόμενη Συστημική Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια

Μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία και Ψυχολογία Εφήβων

Αγγελική Καβαλλιεράτου
Άρθρα δημιουργήθηκαν 102

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω