Το δημιουργικό και μη δημιουργικό άγχος

Το άγχος σαν συναίσθημα προέρχεται απο μια οργανική αντίδραση όπου παράγει υψηλά επίπεδα κορτιζόλης, αδρεναλίνης και ντοπαμίνης, ορμονών δηλαδή του άγχους που έχουν σαν αποτέλεσμα στη συνέχεια να ενεργοποιούνται και κάποιες σωματικές αντιδράσεις.

 

Όταν ολα αυτά τα συμπτώματα τα βιώνετε σε χαμηλό επίπεδο, είναι απόλυτα φυσιολογικό και ακόμη και απαραίτητο, όπως το άγχος που μπορεί να νιώθετε σε κάποιο ραντεβού, ή κάνοντας μια ομιλία με κοινό.

 

Το δημιουργικό και λειτουργικό στρές είναι ικανό να μας ωθήσει σε κάποιες αλλαγές στη ζωή μας, σε ένα στάδιο προσωπικής εξέλιξης!

 

 

Αν όμως αυτά τα επίπεδα είναι πιο υψηλά, αισθάνεστε ότι συνεχώς αναζητάτε γρήγορους ρυθμούς και ένταση στην καθημερινότητά σας, σας αρέσει να λειτουργείτε μέσα απο την ένταση και αυτό υπάρχει συστηματικά στη ζωή σας, τότε χρειάζεται να κάνετε κάτι για αυτό.

  • Όταν κάποιος βιώνει έντονο στρες, μια πολύ χρήσιμη επιλογή είναι να κάνει κάτι ώστε να τον απασχολήσει συνειδητά και να του αποσπάσει την προσοχή, προκειμένου να διαχειριστεί αυτό που του προκαλεί δυσφορία.
  • Κάτι εξίσου βοηθητικό είναι οι ασκήσεις με τις αναπνοές
  • Βάλτε περισσότερο την άσκηση στη ζωή σας και στην καθημερινότητά σας
  • Περάστε χρόνο με αγαπημένα πρόσωπα, πηγαίντε μια βόλτα ή κάντε μια σύντομη και ευχάριστη συζήτηση μαζί τους

 

Το άγχος δεν είναι εύκολο να φύγει από τη ζωή μας απο τη μια στιγμή στην άλλη, στο χρόνο όμως που χρειαζόμαστε για να κατφέρουμε να το διαχειριστούμε είναι σημαντικό να βρούμε τρόπους να το αποφεύγουμε σε ένα βαθμό, ώστε να μην κλιμακώνεται.

 

 

Αγγελική Καβαλλιεράτου

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας / Ψυχολόγος BSc

Κλινική & Κοινοτική Ψυχολόγος MSc

Ειδικευόμενη Συστημική Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια

Μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία και Ψυχολογία Εφήβων

 

Αγγελική Καβαλλιεράτου
Άρθρα δημιουργήθηκαν 195

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω