Πιο κοντά στην αυτογνωσία.

Συνήθως νομίζουμε ότι γνωρίζουμε πολύ καλά τον εαυτό μας, όμως αυτό που πιστεύουμε, τις περισσότερες φορές είναι ένα κομμάτι, καθώς υπάρχουν και πολλά άλλα με τα οποία δεν είμαστε σε τόση επαφή. Πολλές φορές ακόμη και η  εικόνα που θεωρούμε ότι έχουν και οι άλλοι για εμάς μπορεί να είναι λανθασμένη.

Κάποιοι τείνουν να υπερτιμούν τις ικανότητές τους και κάποιοι άλλοι να τις υποτιμούν, όλες αυτές οι σκέψεις όμως βοηθούν στο να βρούμε τρόπους να έρθουμε πιο κοντά σε αυτό που λέμε «αυτογνωσία» και να μάθουμε τον εαυτό μας.

 

  1. Καλλιεργείστε μια καλύτερη εικόνα για τον εαυτό σας. Έχει φανεί πως άτομα με υψηλή αυτοεκτίμηση τείνουν να υποτιμούν τον εαυτό τους, ενώ άτομα με χαμηλότερη αυτοεκτίμηση να τον υπερτιμούν. Αυτό αφορά στην εμφάνιση, την εξυπνάδα καθώς και στην εικόνα των άλλων για εμάς. Δώστε κάποια θετικά πρόσημα στον εαυτό σας, αυτό βοηθά στην εξέλιξή σας. Φαίνεται λοιπόν πως δεν είμαστε εμείς, αλλά η αυτοεκτίμησή μας, γ’ αυτό είναι σημαντικό να την δουλέψουμε, διότι η λάθος εικόνα του εαυτού μας είναι αυτή που μας οδηγεί σε λάθος επιλογές που έχουν ως αποτέλεσμα να νιώθουμε συναισθήματα αποτυχίας.
  2. Τι πιστεύουν οι άλλοι για εμένα. Η εικόνα που μπορεί να έχουν οι άλλοι για εμάς, είναι κάτι που λίγο πολύ μας απασχολεί όλους σαν σκέψη. Πόσο σημαντική όμως είναι η άποψη των άλλων για εμάς; Αυτό είναι μια σκέψη από την οποία θα πρέπει να απαλλαγούμε και να κατανοήσουμε πως μια άποψη κάποιου άλλου ατόμου δεν μπορεί να ανταποκρίνεται σε αυτό που είμαστε εμείς απόλυτα. Αυτό συμβαίνει διότι ο καθένας εκφράζει την άποψή του σύμφωνα με τα δικά του πιστεύω και με τη δική του προσωπικότητα. Οπότε, η άποψη κάποιου άλλου ατόμου για εσάς, κρίνεται από τι θεωρεί εκείνος «σωστό, καλό, λάθος, άξιο κλπ», και γ’ αυτό δεν πρέπει να σας κατευθύνει.
  3. Αυτό που είμαι VS αυτό που θα ήθελα να είμαι. Πολλοί άνθρωποι, μπαίνουν στην διαδικασία όταν επεξεργάζονται πολλά στοιχεία του εαυτού τους και να σκέφτονται τι θα μπορούσαν να έκαναν διαφορετικά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει στο να δημιουργούν μια λανθασμένη εικόνα για τον εαυτό τους σκεπτόμενοι περισσότερο το πώς θα ήθελαν να είναι , παρά το πώς ακριβώς είναι. Αυτό από μόνο του ως σκέψη επιβαρύνει αρκετά το άτομο όταν βλέπει πως αυτό που πιστεύει για εκείνον δεν ανταποκρίνεται στις δυνατότητές του, όμως πίσω από αυτό που πιστεύει για εκείνον κρύβεται αυτό που θα ήθελε να είναι.
  4. Τι πρέπει να σκέφτομαι. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αγαπώ και να δέχομαι τον εαυτό μου. Αυτό όσο και να ακούγεται απλό είναι το πρώτο και το πιο σημαντικό βήμα.
  • Όταν πετυχαίνω κάτι να το απολαμβάνω και να επιβραβεύω τον εαυτό μου.
  • Όταν ακούω μια οποιαδήποτε κριτική να προσπαθώ να φιλτράρω κατά πόσο ισχύει για εμένα κάτι ή όχι, προτού επιτρέψω να με επηρεάσει.
  • Να κρατήσω τα στοιχεία στα οποία θεωρώ ότι κάνω λάθος και να τα δω ως στόχους για να εξελιχθώ.
  • Να κρατώ την ενέργειά μου για εμένα και να μην την ξοδεύω στους άλλους, στο τι σκέφτονται ή τι θα ήθελαν από εμένα.
  • Τέλος, σε κάθε μου βήμα να προσπαθώ να ακούω τον εαυτό μου και να ακολουθώ αυτό που πραγματικά θέλω.

Αγγελική Καβαλλιεράτου

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας / Ψυχολόγος BSc

Κλινική & Κοινοτική Ψυχολόγος MSc

Ειδικευόμενη Συστημική Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια

Μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία και Ψυχολογία Εφήβων

Αγγελική Καβαλλιεράτου
Άρθρα δημιουργήθηκαν 102

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω