Το στρες στη ζωή μας.

Η αλήθεια είναι πως η ζωή όλων μας, αλλά και η καθημερινότητά μας κατακλύζεται από καταστάσεις, ανθρώπους αλλά και συμπεριφορές μας προκαλούν ένταση, πίεση και σε μεγάλο βαθμό άγχος.

Αν μπορούσαμε να δώσουμε μία εξήγηση για το τι είναι το στρες θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια μεγάλη ένταση που βιώνουμε είτε επειδή την προκαλούμε εμείς τον εαυτό μας με διάφορες σκέψεις και συμπεριφορές, είτε επειδή δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε ανθρώπους, καταστάσεις αλλά και γεγονότα που χωρίς να αντιλαμβανόμαστε πλήρως μας επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό.

 

Τα αυξημένα ωράρια, οι επαγγελματικές σχέσεις, οι υποχρεώσεις και οι ευθύνες στη ζωή μας, αλλά και η ποιότητα των σχέσεων μας και η σχέση ακόμη και με τον ίδιο μας τον εαυτό, είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες που μας επηρεάζουν και επιδεινώνουν το στρες στη ζωή μας.

 

Πότε πρέπει να αναρωτηθούμε είναι ανησυχήσουμε για το στρες που βιώνουμε;

Αν αισθάνεσαι ότι διαρκώς είσαι σε μία ένταση και συνεχή εγρήγορση, ότι έχεις χάσει το ενδιαφέρον σου σε πράγματα που απολαμβάνεις και σε ξεκουράζουν, ακόμα και σε δραστηριότητες, και η σκέψη σου πλέον τείνει να είναι μονίμως αρνητική που σε δυσκολεύει ακόμη και να διαχειριστείς απλές κατάστασεις την καθημερινότητά σου, τότε ίσως χρειάζεσαι λίγη βοήθεια γ’ αυτό που βιώνεις.

 

Κάποιοι σωματικά συμπτώματα που μπορεί να βιώνεις είναι:

  • πονοκεφάλους και πόνο σε διάφορα σημεία του σώματος
  • δυσκολία στον ύπνο
  • ταχυπαλμίες
  • διαρκές αίσθημα κόπωσης ή εξάντλησης
  • δυσκολία στην αναπνοή.

Όταν αυτά τα συμπτώματα μπορεί να σε οδηγήσουν σε γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων χωρίς όμως να έχει διαπιστώσει κάποιο οργανικό πρόβλημα, σίγουρα τότε θα ανταποκρίνονται σε αυτό που λέμε στρες.

 

Τι πρέπει να κάνεις για να διαχειριστείς καλύτερα την καθημερινότητα σου.

Τεχνική για την ρυθμιση της αναπνοής

Η πιο σημαντική αναπνευστική άσκηση στην οποία χρειάζεται να εξασκηθείτε είναι η διαφραγματική αναπνοή.

Οι οδηγίες γ΄ αυτή την άσκηση είναι να πάρετε μία εισπνοή πολύ αργά από τη μύτη μετρώντας 5 δευτερόλεπτα. Έπειτα κρατήστε την αναπνοή σας για 2 δευτερόλεπτα και στο τέλος εκπνεύσετε αργά από το στόμα για άλλα 5 δευτερόλεπτα.

Αυτή τη διαδικασία της αναπνοής είναι σημαντικό να την επαναλαμβάνεται Σίγουρα για 10 λεπτά μέσα στην ημέρα.

 

Κάτι ακόμη που προτείνουμε σε ανθρώπους που δυσκολεύονται να διαχειριστούν το στρες είναι να βγουν μία βόλτα. Είναι κάτι που μπορεί να σας φαίνεται απλό όμως μία βόλτα έστω και 10 λεπτά την ημέρα μπορεί να σας απελευθερώσειω, να σας χαλαρώσει αλλά και να σας αποφορτίσει από την πίεση της ημέρας και τις ευθύνες που δεν σας επιτρέπουν να χάσετε ούτε λεπτό στην ημέρα σας.

Ακόμη καλύτερα εάν θα μπορούσατε μία ημέρα της εβδομάδας να συναντάται κάποιο αγαπημένο σας πρόσωπο με το οποίο περνάτε όμορφα, γελάτε και απολαμβάνετε την παρέα του θα ήταν πολύ βοηθητικό και χαλαρωτικό και για εσάς.

Τέλος, κάτι πολύ σημαντικό που ίσως σας βοηθήσει είναι να προσπαθήσετε να αντικαταστήσετε κάθε αρνητική και δυσάρεστη σκέψη που κάνετε μέσα στην ημέρα σας με μία θετική, αισιόδοξη ακόμη και με νέες λύσεις.

Αυτό σαν πρακτική μπορεί να σας ακούγεται πολύ απλό όμως θα δείτε ότι ενδέχεται να σας δυσκολέψει αρκετά.

Οι άνθρωποι που καλούνται να αντιμετωπίσουν πολλές καταστάσεις στην καθημερινότητά τους, δυσκολεύονται να εστιάσουν στις αρνητικές σκέψεις που τους επιβαρύνουν και σίγουρα να τις διαχειριστούν με άλλο τρόπο.

Θα χρειαστεί λίγος χρόνος στην αρχή ώστε να εντοπίσετε αυτες τις σκέψεις.

Χρειάζεται να αφιερώσετε λίγο χρόνο προκειμένου να εστιάσετε σε σκέψεις τις οποίες σας επιβαρύνουν αρνητικά και επηρεάζουν την διάθεσή σας. Έπειτα θα χρειαστεί να προσπαθήσετε να της αντικαταστήσετε με μία πιο θετική και αισιόδοξη σκέψη, είτε να προσπαθήσετε να βρείτε μία πιο άμεση λύση προκειμένου να μη σας επιβαρύνει.

 

Εάν όμως, αφότου έχετε προσπαθήσει εξακολουθεί να σας επηρεάζει το άγχος, αλλά και οι αρνητικές σκέψεις, ίσως χρειάζεστε τη βοήθεια ενός ψυχολόγου, με τον οποίο μαζί μπορείτε να βρείτε κάποιες νέες διεξόδους για να διαχειριστείτε αυτό το δυσάρεστο συνάισθημα.

 

 

Αγγελική Καβαλλιεράτου

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας / Ψυχολόγος BSc

Κλινική & Κοινοτική Ψυχολόγος MSc

Ειδικευόμενη Συστημική Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια

Μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία και Ψυχολογία Εφήβων

Αγγελική Καβαλλιεράτου
Άρθρα δημιουργήθηκαν 256

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω