Εφτά βήματα για να απαλλαγείτε από τη ζήλια

Η ζήλεια είναι ένα απόλυτα φυσιολογικό συναίσθημα όπως όλα τα υπόλοιπα όμως όταν αυτό το βιώνουμε σε έντονο βαθμό γίνεται τοξικό και φθείρει εμάς και την σχέση μας. Η ζήλεια μπορεί να παρουσιαστεί είτε ως μια προσωπική αγωνία ή ανασφάλεια για το σύντροφό μας στη σκέψη ότι μπορεί να μας εγκαταλείψει, είτε αφορά την έλλειψη εμπιστοσύνης και ασφάλειας μέσα στη σχέση.

 

Για να μπορέσετε να τη διαχειριστείτε χρειάζεται:

 

  1. Προσωπική συνειδητοποίηση: Χρειάζεται να σκεφτείτε λίγο περισσότερο μήπως αυτή η αγωνία είναι προσωπική και δεν αφορά το σύντροφό σας, άρα χρειάζεται να το χειριστείτε σε ατομικό επίπεδο με προσωπική δουλειά
  2. Να συζητήσετε με τον σύντροφό σας τι είναι αυτό που σας ενοχλεί και τι σας προβληματίζει
  3. Βρείτε από κοινού λύσεις που μπορεί να σας βοηθήσουν αισθανθείτε καλύτερα και μεγαλύτερη ασφάλεια
  4. Διαχειριστείτε το με ηρεμία και εστιάστε και σε αλλά κομμάτια της σχέσης που είναι θετικά
  5. Αποφύγετε αρνητικές σκέψεις που σας δυσκολεύουν και σας πυροδοτούν το αίσθημα της ζήλιας στην καθημερινότητα
  6. Προσπαθήστε να δείξετε κατανόηση σε κάτι που μπορεί να κάνει ο σύντροφος σας το οποίο σας δημιουργεί έντονη ζήλεια και σκέφτεται μήπως για εκείνον δεν έχει πονηρό χαρακτήρα
  7. Δώστε χρόνο στον εαυτό σου και στο σύντροφό σας να κατανοήσει το ένας τον άλλο και τις προσωπικές ανάγκες σας

 

Εάν δείτε ότι δυσκολεύεστε να χειριστείτε το συναίσθημα αυτό και έχει αρχίσει να σας δημιουργεί δυσκολίες τότε θα ήταν χρήσιμο να απευθυνθείτε σε εναν ψυχολόγο.

 

 

Αγγελική Καβαλλιεράτου

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας / Ψυχολόγος BSc

Κλινική & Κοινοτική Ψυχολόγος MSc

Ειδικευόμενη Συστημική Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια

Μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία και Ψυχολογία Εφήβων

Αγγελική Καβαλλιεράτου
Άρθρα δημιουργήθηκαν 195

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω