Σημαντικά σημεία για την καθημερινότητα ενός παιδιού με αυτισμό

Όπως γνωρίζουμε ένα παιδί με αυτισμό, αντιμετωπίζει δυσκολίες στις κοινωνικές αλλά και στις επικοινωνιακές του δεξιότητες. Γ’ αυτό στην καθημερινότητα χρειάζεται να έχουμε ένα συγκεκριμένο τρόπο αντιμετώπισης ορισμένων συνθηκών.

 

 

Πιο συγκεκριμένα:

 

1.Διατηρούμε μια συγκεκριμένη ρουτίνα στην ημέρα μας: Η ρουτίνα δίνει μια αίσθηση ασφάλειας, καθώς επιτρέπει στο παιδί να γνωρίζει τι αναμένεται και αυτό το βοηθά να χαλαρώσει και να προετοιμαστεί γ’ αυτό που έρχεται. Έτσι το παιδί βιώνει με μια ανακούφιση αυτές τις αλλαγές και αυτό είναι πιθανό να το βοηθά στην μείωση έντονων αντιδράσεων ή και του άγχους.

Πχ: Το βράδυ: βουρτσίζω δόντια, βάζω πιτζάμες, διαβάζει ο μπαμπάς ή η μαμά ένα παραμύθι, δίνουμε φιλί, λέμε καληνύχτα, την αλλαγή των ρούχων, το φαγητό, την τουαλέτα, κλπ.

 

2.Του δίνουμε “επιλογές” σε διάφορες καταστάσεις: Προσπαθούμε να δημιουργούμε ευκαιρίες και του δίνουμε τη δυνατότητα να επιλέξει τι είναι αυτό που το ευχαριστεί περισσότερο ή που το αγχώνει λιγότερο. Η δυνατότητα επιλογής δίνει στο παιδί μια αίσθηση ελέγχου και καθιστά λιγότερο πιθανό να αντιδρά ή να μη θέλει να μη συνεργάζεται μαζί σας.

Πχ: Θέλει να διαβάβει μόνο του το βιβλίο ή μαζί σας; Ποιές πιτζάμες θέλει να βάλει;

 

3.Δίνουμε στο παιδί μια προειδοποίηση: Πριν από κάθε αλλαγή ή κάθε εντολή που θέλουμε να ακολουθήσει, προειδοποιούμε το παιδί για το τι θέλουμε να κάνει στη συνέχεια και αυτό βοηθά στο να έχει το χρόνο που χρειάζεται για να ολοκληρώσει μόνο του αυτό που κάνει.

Πχ: Δεν του παίρνουμε το παιχνίδι από τα χέρια, αλλά του λέμε οτι θέλουμε να ολοκληρώσει το παιχνίδι του.

 

4.Έντονες αντιδράσεις: Σε έντονες αντιδράσεις του παιδιού, δεν αντιδράμε και εμείς εκείνη την ώρα, αλλά το αφήνουμε να ηρεμήσει και να εκτονωθεί, δίνοντάς του λίγο χρόνο. Δε χρειάζεται να ασχοληθείτε μαζί του εκείνη τη στιγμή. Εάν η ένταση κλιμακώνετε, προσπαθείτε να το περιορίζεται αν είναι δυνατό σε κάποιον χώρο με όχι πολλά ερεθίσματα (σε κάποιο δωμάτιο) και παράλληλα θα του εξηγήσετε πως θέλετε να ηρεμήσει και συγκεκριμένα τι περιμένετε να κάνει.

 

 

Σίγουρα για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση τυχόν δυσκολιών ενός παιδιού με αυτισμό, είναι απαραίτητη η ψυχοθεραπεία του παιδιού, αλλά και της συμβουλευτικής γονέων

 

 

Αγγελική Καβαλλιεράτου

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας / Ψυχολόγος BSc

Κλινική & Κοινοτική Ψυχολόγος MSc

Ειδικευόμενη Συστημική Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια

Μετεκπαίδευση στην Παιδοψυχολογία και Ψυχολογία Εφήβων

Αγγελική Καβαλλιεράτου
Άρθρα δημιουργήθηκαν 256

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Σχετικά άρθρα

Ξεκινήστε να γράφετε τον όρο αναζήτηση επάνω και πατήστε enter για Αναζήτηση. Πατήστε ESC για ακύρωση.

Επιστροφή επάνω